Wanneer je een account hebt aangemaakt, en een locatie hebt ingevuld kun je een event gaan toevoegen. In deze handleiding leggen we je uit wat je in zou kunnen vullen bij het aanmaken van een event. Zodat je snel kunt starten met verkopen.

Event toevoegen

Je hebt nu een account geregistreerd en een organisatie toegevoegd. Na het toevoegen van de organisatie kan het evenement en de tickets ervan worden aangemaakt.

De volgende stappen bestaan uit het invullen van de gegevens voor het evenement. Vul deze gegevens goed in, want deze gegevens krijgen de ticket kopers ook te zien.

Event titel

De eerste stap gaat over de titel en de omschrijving van het evenement.

(afbeelding moet vervangen worden)

De evenement titel is de naam van het evenement dat georganiseerd wordt. Bij de omschrijving van het evenement worden de gegevens ingevuld die daarna weergegeven worden op het evenement ticket. Een goede omschrijving is dus heel belangrijk.

Tijd en datum

De tweede stap bestaat uit het invullen van de tijd en datum van het evenement.

(afbeelding moet vervangen worden )

De start en eind datum en tijd moet worden ingevuld zoals hierboven staat vermeldt. In de bovenste 2 kolommen geeft u de start datum en tijd aan. De 2 opvolgende kolommen geven de einddatum en tijd aan. Duurt het evenement de gehele dag, moet het vakje: “evenement duurt de hele dag” aanvinken.

Afbeelding Toevoegen

In de volgende stap kan er een afbeelding worden toegevoegd. Deze afbeelding wordt ook weergegeven op de tickets van het evenement.

De afbeelding die gebruikt wordt moet een: .jpg, .png of een .gif bestand zijn. De grootte van het afbeeldingsbestand mag niet groter zijn dan 128 MB.

Catagorie selecteren

Stap 4 is het kiezen van de categorie waar het evenement onder valt. Deze bestaat uit een lijst met standaard aangegeven categorieën waar je uit kan selecteren.

(afbeelding moet vervangen worden)

Locatie toevoegen

In de volgende stap moet de locatie van het evenement worden ingevuld. Dit zijn de gegevens die ook terug zijn te vinden op het ticket.

(afbeelding moet vervangen worden

Bij de bovenstaande kolommen moeten de volgende gegevens worden ingevuld:

Locatie: Hier moet de naam van de locatie worden ingevuld.

Adres: Hier moet de straatnaam van de locatie van het evenement worden ingevuld.

Stad: Hier moet de stad waar het evenement plaatsvind worden ingevuld.

Postcode: Hier moet de postcode van locatie van het evenement worden ingevuld

Telefoon: Hier komt het telefoonnummer van de locatie van het evenement. Hier kunnen de bezoekers van het evenement heen bellen voor vragen M.B.T. de locatie van het evenement.

Website: Hier wordt de website van de locatie van het evenement ingevuld.

Organisator Details

In deze stap worden de details van de organisator ingevuld. Hier gaat het om de standaard gegevens.

Bij het invullen van de gegevens is het belangrijk om de gegevens goed na te kijken. Wanneer er iets fout staat aangegeven is het voor een bezoeker moeilijk om contact te zoeken met de organisator.

(afbeelding moet vervangen worden)

  • Het e-mailadres wordt gecodeerd op deze site om te voorkomen dat het wordt gebruikt door spammers”. Dit houdt in dat het e-mailadres niet voor andere doeleinde wordt gebruikt.

Website toevoegen

Bij deze stap mag de website van het evenement worden ingevuld.

(afbeelding moet vervangen worden)

In de bovenstaande kolom moet de website van het evenement worden ingevuld, zo kan de bezoeker van het evenement altijd aan het ticket zien waar hij heen moet bij vragen of opmerkingen.

Minimale leeftijd

Bij deze stap moet de minimale leeftijd van de bezoeker van het evenement worden ingevuld. Dit kan handig zijn wanneer dit bijvoorbeeld te maken heeft met alcohol, of wanneer er leeftijds gebonden activiteiten zijn.

(Afbeelding moet vervangen worden)

Wanneer er geen minimale leeftijd voor het evenement is vastgesteld, hoeft er niks ingevuld te worden.